понеділок, 11 березня 2019 р.

Чин обідниці з причастям у Великий піст (експериментальний варіант)



За цим уставом обідницю слід звершувати у будні Святої Чотиридесятниці.
Священик у єпитрахилі і фелоні перед святими дверима виголошує:
Благословенний Бог наш завжди, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Слава тобі, Боже наш, слава тобі.
Царю небесний, утішителю, Душе істини, що всюди єси і все наповняєш, скарбе дібр і життя подателю, прийди і вселися в нас, і очисти нас від усякої скверни, і спаси, Благий, душі наші.
Святий Боже, святий Кріпкий, святий Безсмертний, помилуй нас (3, з малими поклонами).
Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, і нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Пресвята Тройце, помилуй нас; Господи, очисти гріхи наші; Владико, прости беззаконня наші; Святий, посіти і зціли немочі наші імени твого ради.
Господи, помилуй (3).
Слава, і нині:
Отче наш, що єси на небесах, нехай святиться ім’я твоє, нехай прийде царство твоє, нехай буде воля твоя, як на небі, так і на землі. Хліб наш насущний дай нам сьогодні, і прости нам провини наші, як і ми прощаємо винуватцям нашим, і не введи нас у спокусу, але визволи нас від лукавого.
Священик: Бо твоє є царство, і сила, і слава, Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.

Господи, помилуй (12).
Слава, і нині:
Прийдіте, поклонімся Цареві нашому Богу. (малий поклін)
Прийдіте, поклонімся Христові, Цареві нашому Богу. (малий поклін)
Прийдіте, поклонімся і припадім до самого Господа Ісуса Христа, Царя і Бога нашого. (малий поклін)

Блаженні
У царстві твоїм, коли прийдеш,* пом’яни нас, Господи.
Після кожного стиха: Пом’яни нас, Господи,* коли прийдеш у царстві твоїм. (малий поклін)
Блаженні вбогі духом,* бо їхнє царство небесне.
Блаженні ті, що плачуть,* бо вони втішаться.
Блаженні лагідні,* бо вони успадкують землю.
Блаженні голодні та спраглі справедливости,* бо вони наситяться.
Блаженні милосердні,* бо вони помилувані будуть.
Блаженні чисті серцем,* бо вони Бога побачать.
Блаженні миротворці,* бо вони синами Божими назвуться.
Блаженні переслідувані за правду,* бо їхнє Царство Небесне.
Блаженні ви, коли вас будуть зневажати,* гонити та виговорювати всяке лихо на вас, обмовляючи мене ради.
Радійте й веселіться,* бо нагорода ваша велика на небі.
Слава: Пом’яни…
І нині: Пом’яни…

По цьому співається:
Пом'яни нас, Господи,* коли прийдеш, у царстві твоїм. (великий поклін)
Пом'яни нас, Владико,* коли прийдеш, у царстві твоїм. (великий поклін)
Пом'яни нас, Святий,* коли прийдеш, у царстві твоїм. (великий поклін)

Також:
Хор небесний оспівує тебе і каже:* Свят, свят, свят Господь, Саваот,* повне небо і земля слави твоєї.
Стих: Приступіть до нього і просвітіться,* і лице ваше не засоромиться.
Хор небесний оспівує тебе і каже:* Свят, свят, свят Господь, Саваот,* повне небо і земля слави твоєї.
Слава: Хор святих ангелів і архангелів* з усіма небесними силами прославляє тебе й промовляє:* Свят, свят, свят Господь, Саваот,* повне небо земля слави твоєї.
І нині: Вірую в єдиного Бога Отця, Вседержителя, Творця неба і землі, і всього видимого і невидимого. І в єдиного Господа Ісуса Христа, Сина Божого, Єдинородного, від Отця родженого перед усіма віками - світло від світла, Бога істинного від Бога істинного, родженого, несотвореного, єдиносущного з Отцем, що через Нього все сталося. Він задля нас, людей, і нашого ради спасення зійшов із небес, і воплотився з Духа Святого і Марії Діви, і стався чоловіком. І був розп'ятий за нас за Понтія Пилата, і страждав, і був похований, і воскрес у третій день, згідно з Писанням. І вознісся на небо, і сидить праворуч Отця. І вдруге прийде зо славою судити живих і мертвих, а Його Царству не буде кінця. І в Духа Святого, Господа животворящого, що від Отця [і Сина] ісходить, що з Отцем і Сином рівнопокланяємий ірівнославимий, що говорив через пророків. В єдину, святу, соборну й апостольську Церкву. Ісповідую одне хрещення на відпущення гріхів. Очікую воскресіння мертвих і життя будучого віку. Амінь.

Ослаби, прости, відпусти, Боже, прогрішення наші, вольні і невольні, що в слові і в ділі, свідомі й несвідомі, що в думці і в помислі, що вдень і вночі; все нам прости, бо ти Благий і Чоловіколюбець.

І співаємо:
Отче наш, що єси на небесах, нехай святиться ім’я твоє, нехай прийде царство твоє, нехай буде воля твоя, як на небі, так і на землі. Хліб наш насущний дай нам сьогодні, і прости нам провини наші, як і ми прощаємо винуватцям нашим, і не введи нас у спокусу, але визволи нас від лукавого.
Священик: Бо твоє є царство, і сила, і слава, Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.

По цьому співається кондак храму, дня і святого, а потім:
Слава ондак, глас 8): Зо святими упокой, Христе,* душі рабів твоїх,* де немає болізні, ні печалі,* ні зітхання,* але життя безконечне.
І нині (богородичний, глас 6): Заступнице християн непостидна,* молитвенице до Творця незамінна,* не погорди голосами молінь грішників,* але випереди як благая з поміччю нам, що вірно співаємо тобі:* поспішись на молитву і скоро прийди на моління,* заступаючи повсякчас, Богородице, тих, що почитають тебе.

Господи, помилуй (40).
Слава, і нині:
Чеснішу від херувимів і незрівнянно славнішу і від серафимів, що без зотління Бога Слово породила, сущу Богородицю, тебе величаємо.
Іменем Господнім благослови, отче!
Священик: Боже, змилуйся над нами і благослови нас; світлом лиця твого осяй нас і помилуй нас.
Лик: Амінь.

Молитва св. Єфрема Сиріна
Священик: Господи і Владико життя мого! Духа лінивства, недбайливости, властолюб'я і пустомовства віджени від мене. (великий поклін)
Духа чистоти, покори, терпеливости й любови даруй мені, слузі твоєму. (великий поклін)
Так, Господи, Царю! Дай мені бачити гріхи мої і не осуджувати брата мого, бо ти благословенний на віки віків. Амінь. (великий поклін)
Також 12 малих поклонів з молитвами:
Боже, милостивий будь мені, грішному!
Боже, очисти мої гріхи i помилуй мене!
Без числа нагрішив я, Господи, прости мені!
І знову:
Господи і Владико життя мого! Духа лінивства, недбайливости, властолюб'я і пустомовства віджени від мене. Духа чистоти, покори, терпеливости й любови даруй мені, слузі твоєму. Так, Господи, Царю! Дай мені бачити гріхи мої і не осуджувати брата мого, бо ти благословенний на віки віків. Амінь. (великий поклін)

Святий Боже…(з малими поклонами) Пресвята Тройце… Отче наш…
Господи, помилуй (12).

Священик: Всесвята Тройце, єдиносущна державо й нероздільне царство, всякого добра причино! Будь ласкава у час цей і нам грішним; обмий усі наші скверни та просвіти наші думки, щоб ми завжди виспівували й промовляли:
Лик: Єдин свят, єдин Господь, Ісус Христос, на славу Бога Отця. Амінь.
І причасний: Споживіте і збагніте, що благий Господь. Алилуя (3).

Молитва приготування до святого причастя
Вірую, Господи, і ісповідую, що Ти вси воістину Христос, Син Бога живого, що прийшов у світ грішників спасти, з яких перший (перша) я.
Вечері Твоєї тайної днесь. Сину Божий, мене причасника (причасницю) прийми, бо ворогам твоїм тайни не повім і поцілунку не дам Тобі, як Юда, але, як розбійник, сповідаюся Тобі:
Пом’яни мене, Господи, коли прийдеш, у царстві твоїм.
Пом’яни мене, Владико, коли прийдеш, у царстві твоїм.
Пом’яни мене. Святий, коли прийдеш, у царстві твоїм.
Нехай не на суді не в осудження буде мені причастя святих твоїх таїн. Господи, а на зцілення душі і тіла.
Боже, милостивий будь мені, грішному (грішній).
Боже, очисти мої гріхи і помилуй мене.
Без числа нагрішив (нагрішила) я, Господи, прости мені.

Священик розгортає ілитон, вливає трохи вина в святу чашу і, поклонившись, вкладає до неї святий хліб, скільки потрібно, та покриває її покровцем.
Відкривши святі двері, священик виносить святу чашу і виголошує: Приступіте.
Лик: Благословлю Господа на всякий час. Алилуя.
Причащаючи вірних, священик мовить: Чесного, і пресвятого, і пречистого тіла і крови Господа, і Бога, і Спаса нашого Ісуса Христа причащається раб Божий (раба Божа) (ім’я) на відпущення гріхів своїх і на життя вічне. Амінь.
Священик кадить чесні дари тричі, нічого не кажучи. По цьому бере святу чашу і мовить потиху: Благословен Бог, що просвічує й освячує нас.
І голосно: Завжди, нині і повсякчас, і на віки віків.
Лик: Амінь.
Благодаримо Тебе, Христе Боже наш, що сподобив єси нас бути причасниками Твого пречистого тіла і Твоєї чесної крови, пролитої за ввесь світ, на відпущення гріхів – таїнства Твого промислу. Алилуя (3).
Священик відносить чесні дари на жертовник і споживає їх.

Лик: Будь ім’я Господнє благословенне від нині і до віку (3).

Псалом 33
Благословлю Господа повсякчасно,* завжди хвала його на устах у мене.
Душа моя нехай Господом хвалиться,* нехай покірні чують те й веселяться.
Величайте Господа зо мною;* і вознесімо ім'я його разом.
Я шукав Господа, і він почув мене;* і звільнив мене від усіх моїх скорбот.
Гляньте на нього й розвеселіться,* обличчя ваше нехай не соромиться.
Ось візвав бідолаха, і Господь почув,* і врятував його від усіх його напастей.
Ангел Господній стоїть на варті навкруг тих, що його бояться,* і їх визволяє.
Спробуйте й подивіться, який добрий Господь.* Блаженний, хто до нього прибігає.
Бійтеся Господа, його святі,* бо нема нестачі в тих, що його бояться.
Багаті збідніли й голодують,* а тим, що Господа шукають, ніякого блага не забракне.
Ходіть, мої діти, послухайте мене:* остраху Господнього навчу вас.
Хто є той, що життя любить,* що рад бачити дні щасливі?
Бережи від зла язик твій,* і уста твої від слів лукавих.
Відступися від зла й чини добро,* шукай миру та його тримайся.
Очі Господні на праведних;* вуха його – на їхній заклик.
А обличчя Господнє проти злочинців,* щоб знищити з землі пам'ять їхню.
Візвали праведні, і Господь вислухав їх,* і з усіх скорбот їхніх урятував їх.
Близький Господь до тих, у кого розбите серце;* прибитих духом він спасає.
Багато скорбот у праведних,* але з усіх них Господь їх рятує.
Він усі його кості зберігає,* ані одна з них не зламається.
Злоба грішника його ж убиває,* і ті, що ненавидять праведника зазнають кари.
Господь визволяє душу слуг своїх,* і хто до нього прибігає, покараний не буде.

(глас 6): Достойно є воістину величати блаженною тебе, Богородицю, присноблаженну, і пренепорочну, і Матір Бога нашого. Чеснішу від херувимів і незрівнянно славнішу від серафимів, що без зотління Бога Слово породила, сущу Богородицю, тебе величаємо.

Священик: Слава тобі, Христе Боже, уповання наше, слава тобі.
Лик: Слава, і нині: Господи, помилуй (3). Благослови.
Священик: Христос, істинний Бог наш, молитвами пречистої своєї Матері (і інше за днем), преподобних і богоносних отців наших, святого (якого є храм і якого є день), і всіх святих, помилує і спасе нас, як благий і чоловіколюбець.
Лик: Амінь.

Немає коментарів:

Дописати коментар