четвер, 15 травня 2014 р.

Молебень до святого великомученика Димитрія Солунського, чудотворця і мироточця



Священик і диякон, увійшовши у вівтар, зодягають багряні ризи, стають перед престолом і, поклонившись, відчиняють святі двері. Диякон бере з престолу Євангеліє, а священик – хрест, і виходять до ікони святого великомученика Димитрія, що знаходиться у храмі або лежить на приготованому тетраподі. Ставши перед нею і поклавши на аналой Євангеліє і хрест, починають молебень.

Диякон: Благослови, владико.
Священик: Благословен Бог наш завжди, нині і повсякчас, і на віки віків.
Хор: Амінь.
Слава Тобі, Боже наш, слава Тобі.
Царю небесний, Утішителю, Душе істини, що всюди єси і все наповняєш, скарбе дібр і життя подателю, прийди і вселися в нас, і очисти нас від усякої скверни, і спаси, Благий, душі наші.
Святий Боже, святий кріпкий, святий безсмертний, помилуй нас (3).
Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, і нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Пресвята Тройце, помилуй нас; Господи, очисти гріхи наші; Владико, прости беззаконня наші; Святий, посіти і зціли немочі наші імені Твого ради.
Господи, помилуй (3).
Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, і нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Отче наш, що єси на небесах, нехай святиться ім’я Твоє, нехай прийде царство Твоє, нехай буде воля Твоя, як на небі, так і на землі. Хліб наш насущний дай нам сьогодні, і прости нам провини наші, як і ми прощаємо винуватцям нашим, і не введи нас у спокусу, але визволи нас від лукавого.
Священик: Бо Твоє є царство, і сила, і слава, Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки віків.
Хор: Амінь.

Господи, помилуй (12).
Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, і нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Прийдіте, поклонімся Цареві нашому Богу.
Прийдіте, поклонімся Христові, Цареві нашому Богу.
Прийдіте, поклонімся і припадім до самого Господа Ісуса Христа, Царя і Бога нашого.

Псалом 22
Господь береже мене* і нічого мені не бракуватиме.
На місці зеленім, там він оселив мене;* коло води спокійної виховав мене.
Душу мою навернув; навів мене на стежки правди* задля імени свого.
Бо, коли піду навіть у тіні смертній,* не боятимуся зла, бо ти зо мною;
жезл твій і палиця твоя* - вони потішили мене.
Ти наготовив передо мною стіл* на очах гнобителів моїх;
Ти намастив оливою голову мою,* і чаша твоя, що упоює, - найкраща.
І милість твоя буде йти слідом за мною* по всі дні життя мого.
і оселюся в домі Господнім* на довгії дні.
Також:
Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, і нині, і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Алилуя, алилуя, алилуя; слава Тобі, Боже. (З).

«Бог — Господь», глас 3
Бог — Господь, і явився нам; благословен, хто йде в ім’я Господнє.
Стих: Прославляйте Господа, бо Він добрий, бо милість Його вічна.
Стих: Вони навколо обступили мене, але я ім’ям Господнім переможу їх.
Стих: Я не вмру, а житиму, і розказуватиму про діла Господні.
Стих: Камінь, яким знехтували будівничі, став головним на розі; від Господа це сталося, і дивне воно в очах наших.

Тропар великомученика, глас 3
Як великого поборника в бідах знайшла Тебе вселенна, страстотерпче;* ти перемагаєш народи, бо, як скинув ти Лієву гординю* і на подвиг сміливим учинив ти Нестора,* так, святий Димитріє, молися Христу Богу,* дарувати нам велику милість.
Слава, і нині: богородичний, глас той же
Тебе, що стала посередницею спасіння роду нашого,* оспівуємо, Богородице Діво;* бо тілом, яке від тебе прийняв Син твій i Бог наш,* зазнав на хресті страждань* i визволив нас із тління, як Чоловіколюбець.

Псалом 50
Помилуй мене, Боже, по великій милості Твоїй,* і по множеству щедрот Твоїх очисти беззаконня моє.
Найпаче обмий мене з беззаконня мого* і від гріха мого очисти мене.
Бо беззаконня моє я знаю* і гріх мій є завжди передо мною.
Проти Тебе єдиного я згрішив і перед Тобою зло вчинив,* то і правий Ти в словах Твоїх і переможеш, коли будеш судити.
Це бо в беззаконнях я зачатий* і в гріхах родила мене мати моя.
Це бо істину полюбив єси,* невідоме й таємне мудрости своєї явив Ти мені.
Окропи мене іссопом, і очищуся,* обмий мене, і стану біліший від снігу.
Дай мені почути радість і веселість,* зрадіють кості сокрушені.
Відверни лице Твоє від гріхів моїх* і всі беззаконня мої очисти.
Серце чисте утвори в мені, Боже,* і духа правого обнови в нутрі моєму.
Не відкинь мене від лиця Твого* і Духа Твого Святого не відійми від мене.
Верни мені радість спасення Твого* і духом владичним утверди мене.
Вкажу беззаконним дороги Твої,* і нечестиві до Тебе навернуться.
Ізбав мене від вини крови, Боже, Боже спасення мого,* і язик мій радісно прославить справедливість Твою.
Господи, губи мої відкрий,* і уста мої сповістять хвалу Твою.
Бо, якби Ти жертви захотів, дав би я,* та всепалення не миле Тобі.
Жертва Богові – дух сокрушений,* серцем сокрушеним і смиренним Бог не погордить.
Ущаслив, Господи, благоволінням Твоїм Сіон* і нехай здвигнуться стіни єрусалимські.
Тоді уподобаєш собі жертву правди, приношення і всепалення,* тоді положать на вівтар Твій тельців.

Канон великомученика Димитрія, глас 8
Творіння кир Георгія Скилица.
Пісня 1
Ірмос: Колісниці гнобителя фараона потопив колись чудотворний Мойсеїв жезл, навхрест ударивши й розділивши море, Ізраїля ж спас, біженця-пішоходця, що пісню Богові заспівав.
Приспів на каноні: Святий великомученику Димитрію, моли Бога за нас.
Мира запашного і дорогоцінного відкрите джерело, Димитрію, обмий моє серце від нечистих пристрастей і, показавши мене Христовим доброчинцем, облагодій мій розум, щоб я прославляв твою божественну милість.
Ріки води живої потечуть із серця вірних, каже Слово Боже. Тому проливається джерело невичерпне твого мира, струмки якого веселять місто Боже, що прославляє твою мученицьку сміливість.
Жезл Мойсеїв колись ударив по каменю в землі пустельній, і відкрив струмки рік повноводих; тіло ж твоє, Димитрію, проколоте списом, показало джерело мира, що прохолоджує новий Ізраїль.
Те, що ти маєш у нагороду за твої мученицькі рани, Димитрію, ні око не бачило, ні вухо не чуло; нині ж, як нагороду за чистоту, ти виливаєш усім краям світу мира море, що очищає пристрасті душ.
Слава, і нині: Богородичний: Пренепорочним вмістилищем, Пречиста, знайшло Тебе Слово Боже й у Твоє лоно вселилося; і Те, що від Тебе прийняв, помазав Своїм Божеством, Єдиний пройшов у двох природах, і вилитим миром назвався, Христос бо Бог і Людина.

Пісня 3
Ірмос: Небесного виднокругу Творче, Господи, і Церкви Засновнику, укріпи мене у Твоїй любові, мето бажань і вірних утвердження, єдиний Чоловіколюбче.
Народившись з небес від Бога, ти став спадкоємцем божественних благ, назвався сином і наслідувачем Христовим, і царюєш з Ним: бо миро є образом цього, Димитрію.
Ти укорінився, за Давидом, як дерево біля витоку води, славний, і приніс великий плід страждань; і нині є джерелом мира, що досягає країв землі.
Почерпнувши благодать Христову із ребра, що виточило кров і воду ти пролив кров свою, заради Нього будучи проколотим списом; і нині, як воду, проливаєш серцям вірних запашне миро, Димитрію.
Слава, і нині: Богородичний: Священні твої душевні сосуди, Пречиста, повні пахощів і мира Божественного Духа, що найшов на Тебе; бо Ти, Бога народивши, перемінила вірних від смороду пристрастей.

Замість катавасії співається:
Моли Бога за нас, святий великомученику Димитрію, бо ми ревно до тебе прибігаємо, скорого помічника й молитвенника за душі наші.

Єктенія
Диякон: Помилуй нас, Боже, по великій милості Твоїй, молимось Тобі, вислухай і помилуй.
Хор (на кожне прошення): Господи, помилуй (3).
Ще молимось за святішого вселенського Архиєрея (ім’я), Папу Римського, і за блаженнішого Патріарха нашого Кир (ім’я), і за преосвященного Архиєпископа і Митрополита нашого (ім’я), боголюбивого Єпископа нашого Кир (ім’я), за тих, що служать і послужили у святому храмі цім, і за отців наших духовних, і всю во Христі братію нашу.
Ще молимось за Богом бережений народ наш, за правління і за все військо.
Ще молимось за милість, життя, мир, здоров’я, спасіння, посіщення, прощення і добрий успіх рабів Божих (імена), і за відпущення гріхів їх.
Ще молимось за тут присутніх людей, що очікують від Тебе великої і багатої милості, за тих, що творять нам милостиню, і за всіх православних християн.
Священик: Бо милостивий і чоловіколюбець Бог єси, і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Хор: Амінь.

Пісня 4
Ірмос: Ти моя кріпость, Господи, ти й сила моя, ти мій Бог, ти радість моя, що не покинув лона Отця i до нашої вбогости завітав. Тому з пророком Авакумом взиваю до тебе: Слава силі твоїй, Чоловіколюбче!
Відкинувши нечестя плотського народження, Ти зберіг до кончини чистоту хрещення у купелі відродження, тому, Димитрію, Христос перетворює природну вологу на миро, як перетворив воду на вино.
Як вогонь спалює все, а сила його зберігається цілою, так твоє миро, великомученику, всіма почерпується, але ніколи не вичерпується; тому нині, побожно поклоняючись, оспівуємо Бога, що дав тобі таку благодать.
Хто достойно прославить Тебе, Христе Слово, бачачи Твою благодать, яку Ти дав Твоїм мученикам; бо це миро мученика Димитрія виточується як з джерела, пахощами ж дихає і знищує затьмарення зла.
Джерело, що виходить із землі, напоює раніше, ніж дощ напоїть лице землі; ти ж, мученику, схований під землею, став джерелом мира запашного, Димитрію, і нині напоюєш краї світу.
Слава, і нині: Богородичний: Знаємо Тебе, Невісту і Матір Божу, Богородице: Тебе знайшло Слово Боже, як мирозапашний паросток, що зацвів смиренням у долині людства; Він побажав Твоєї доброти і вийшов із Тебе носієм плоті, вірних облагодіявши.

Пісня 5
Ірмос: Чому ти відкинув нас від обличчя твого, Світло незаходиме? Ось покрила нас, окаянних, ворожа темрява. Тому благаємо: Наверни нас і до заповідей твоїх направ стежки наші.
Ти був пристановищем Того, Хто зійшов з небес заради милости; ти напоїв таємничими даруваннями, як дощ, або краплі, що тихо капотять; і нині із гробу виточуєш ти миро запашне, Димитрію.
У стражданнях, законно відмовившись від любови до світу, Ти, мученику, наповнився єлеєм благодаті Духа; перемігши ж темряви начала, ти отримав нагороду — виточувати миро запашне, Димитрію.
Паростком, що зацвів, став ти у винограднику Господньому, Димитрію, обагрившись кров’ю мук і розсіченими ранами, і болістями страждань, і розпаленням печі; і нині миро виточуєш ти безперестанно.
Ось знову бачиться божественний ковчег — храм мученика, всередину якого священик вносить гріб, що виточує миро і єлей; навколо нього, духовно радіючи, прославимо великого Димитрія.
Як новий Ілля, розпалений ревністю Христової любови, ти царя викрив, а самого себе віддав на смерть, однак і тепер живеш, бо гріб твій показав джерело мира, як сосуд єлея невичерпний.
Слава, і нині: Богородичний: Написав у давнину про Твоє, Діво, таїнство Твій праотець, співаючи: слава дочки Царевої в путі її, який і Тебе прославив як блаженнішу за всіх людей. Радуйся, всього світу визволення.

Пісня 6
Ірмос: Очисти мене, Спасе, бо великі мої беззаконня, i з глибини зла виведи, молюся, бо до тебе я закликав, i ти почув мене, Боже мого спасіння.
Зацвів ти духовно, як олива плодюча, і списоносними руками був силою умертвлений; вірних же нині утішаєш, миро виточуючи із божественного твого гробу, Димитрію.
Образ бджоли ти показав сам на собі, як виконавець усіляких божественних чеснот, зберігаючи душу твою непорочною для тіла, як для сотів; і нині виточуєш миро, що насолоджує душі.
Ти полюбив Христа всією душею, і до Нього пішов, як до запашного мира, і Його причастився; і нині струмки мира ти виточуєш безперестанно, Димитрію.
Краплини страдницької твоєї крови викраплюючи на землю, ти зробив її джерелом мира; і нині ти безперестанно виточуєш його тим, хто черпає його, Димитрію.
Потом крови твоєї обмитий, ти, мудрий, подаєш твоє миро, як із нового джерела, на зцілення тим, хто потребує і щиро приходить до тебе, блаженний.
Слава, і нині: Богородичний: Бачачи золотовидий світильник світла, що не заходить, приступімо до нього ми, що маємо душі, затьмарені безліччю гріхів, бо він дає просвітлення і відганяє всіляке затьмарення.

Замість катавасії співається:
Моли Бога за нас, святий великомученику Димитрію, бо ми ревно до тебе прибігаємо, скорого помічника й молитвенника за душі наші.

Мала єктенія
Диякон: Ще і ще в мирі Господеві помолімся.
Хор: Господи, помилуй.
Заступи, спаси, помилуй і охорони нас, Боже, Твоєю благодаттю.
Хор: Господи, помилуй.
Пресвяту, пречисту, преблагословенну, славну Владичицю нашу Богородицю і приснодіву Марію, з усіма святими пом’янувши, самі себе, і один одного, і все життя наше Христу Богові віддаймо.
Хор: Тобі, Господи.
Священик: Бо Ти єси цар миру і Спас душ наших, і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Хор: Амінь.

Опісля, якщо священик бажає, читається акафіст до святого великомученика Димитрія, а по ньому – прокімен. Якщо ні – то співається кондак великомученика.

Кондак святого Димитрія, глас 2:
Крови твоєї струями, Димитріє, Бог Церкву обагрив,* давши тобі кріпость непобідиму і зберігаючи град твій непошкодженим,* бо ти – його твердиня.

Диякон: Будьмо уважні.
Священик: Мир всім.
Диякон: Премудрість, будьмо уважні.

Прокімен, глас 4
Дивний Бог у святих Своїх, Бог Ізраїлів. (Пс. 67:36)
Стих: Святим, що на землі Його, проявив Господь усі бажання Свої  в них. (Пс. 15:3)

Диякон: Господеві помолімся.
Хор: Господи, помилуй.
Священик: Бо Ти святий єси, Боже наш, і у святих спочиваєш, і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Хор: Амінь.

«Всяке дихання», глас 4
Всяке дихання нехай хвалить Господа.
Стих: Хваліте Бога у святинях Його.
Стих: Хваліте Його у тверді сили Його.

Євангеліє
Диякон: І щоб сподобилися ми слухання святого Євангелія, Господа Бога молім.
Хор: Господи, помилуй. (3)
Диякон: Премудрість, прості, вислухаймо святого Євангелія.
Священик: Мир всім.
Хор: І духові твоєму.
Священик: Від Матея святого Євангелія читання.
Хор: Слава Тобі, Господи, слава Тобі.
Диякон: Будьмо уважні.
Священик читає Євангеліє від Матея, зачало 36 (10:16-22):
Сказав Господь своїм учням: Оце я посилаю вас, немов овець серед вовків. Будьте, отже, мудрі, як змії, і прості, як голубки. Стережіться людей, бо вони видадуть вас синедріонам і бичуватимуть вас по своїх синагогах. Волочитимуть вас і до правителів, і до царів за мене, щоб свідчити перед ними й поганами. І коли видадуть вас, не журіться, як або що вам говорити; вам буде дано на той час, що маєте говорити; не ви бо будете говорити, а Дух Отця вашого в вас говоритиме. Брат видасть на смерть брата і батько дитину; діти повстануть на батьків і будуть їх убивати. Вас ненавидітимуть усі за моє ім’я, але хто витримає до кінця, той спасеться.
Хор: Слава Тобі, Господи, слава Тобі.

Хор співає стихири самогласні, глас 6:
Слава: Молитвами святого великомученика Димитрія,* Милостивий, очисти* множество прогрішень наших.
І нині: Молитвами Богородиці,* Милостивий, очисти* множество прогрішень наших.
Стих: Помилуй мене, Боже, по великій милості Твоїй,* і по множеству щедрот Твоїх очисти беззаконня моє.
І оцю стихиру: Нині вся вселенна просвічується промінням страстотерпця,* а Христова Церква, прикрашена квіттям, кличе до тебе, Димитрію:* Угоднику Христовий і заступнику найщиріший,* не переставай молитися за нас до Господа.

Єктенія
Диякон: Спаси, Боже, людей Твоїх і благослови насліддя Твоє, посіти світ Твій милістю і щедротами, вознеси силу християн православних і зішли на нас милості Твої багаті, молитвами всепречистої Владичиці нашої Богородиці і приснодіви Марії, силою чесного і животворящого Хреста, заступництвом чесних небесних сил безплотних, чесного, славного пророка, предтечі і хрестителя Йоана, святих славних і всехвальних апостолів, во святих отця нашого Миколая, архиєпископа, Мирлікійського чудотворця, святих рівноапостольних Кирила і Методія, учителів слов’янських, святого благовірного і рівноапостольного великого князя Володимира, святого священомученика Йосафата, святих славних і добропобідних мучеників, преподобних і богоносних отців наших Антонія і Теодосія Печерських, святих і праведних богоотців Йоакима і Анни, і святого великомученика і чудотворця Димитрія мироточця, і всіх святих, молимо Тебе, многомилостивий Господи, вислухай нас, грішних, що молимось Тобі, і помилуй нас.
Хор: Господи, помилуй. (12)
Священик: Милістю і щедротами і чоловіколюб’ям єдинородного Сина Твого, що з Ним благословен єси, з пресвятим і благим і животворящим Твоїм Духом, нині і повсякчас, і на віки віків.
Хор: Амінь.

Пісня 7
Ірмос: Юнаки юдейські колись у Вавилоні троїчною вірою полум’я печі погасили, співаючи: Боже батьків наших, Ти є благословенний.
Ісая, що колись закликав спраглих черпати воду, якби побачив твій, Димитрію, гріб, безумовно виголосив би: ідіть до джерела мира і почерпуйте спасіння.
Будучи породженням землі, ти оселився в землі лагідних, де вода насолоди; її напившись вдосталь, ти, Димитрію, відкрив нині постійне джерело мира.
О, нові твої боріння! О, дивні мученицькі страждання! Твій бо піт, за Христа пролитий, Він прийняв і явив тебе, блаженний, джерелом мира.
Струмок мира твого проливаючи, ти показав велике море чудес, якими потопляєш недуги душ і тіл, Димитрію, і напасті й усілякі бурі втихомирюєш.
Слава, і нині: Богородичний: Молоком годувала Ти, Діво, плотеносця Твого — народженого Бога, щоб полегшити у пеклі болісті Адама, що спожив від древа пізнання і заповідь порушив.

Пісня 8
Ірмос: У сім раз більше піч напалив халдейський гнобитель для угодників у люті, але, побачивши їх спасенних вищою силою, Творцеві й Визволителеві закликав: Юнаки, благословляйте! Священики, співайте! Люди, прославляйте по всі віки!
Бог показав сущим у світі тебе, Димитрію, невгасимою свічкою душевною, що завжди єлеєм діянь; і чертога двері тобі відкрив; і невичерпним джерелом мира тебе явив, подаючи цю благодать як нагороду за чистоту.
Не від крови й не від хотіння тілесного, як говорить Євангеліє, народився ти, Димитрію, а від Бога, увірувавши у  втіленого Бога; проливши ж  за Нього кров твою, ти одержав з небес дивну благодать і виточуєш миро запашне, що душі духмянить.
Ти став ліствицею одухотвореною, що утверджена плотськими стопами на землі і до небес досягає, бо ти, мученику, Богом збагатився, Який перебував у тобі; ти також стовп, помазаний єлеєм подвигом страждань, і нині виточуєш джерело божественного мира тим, хто приходить до тебе.
Пророк Давид, співаючи, назвав тебе рікою, Богом наповненою, бо невичерпним є твоє  миро. Тому і безліч рік, наповнюючись водою, піднімають свій голос, руками ж плещуть у славу Бога, Який прославив тебе через них.
Господь єдиний Трисвятий, Бог наймогутніший, Його ж богословствуючи, страдник Димитрій у в’язницю був кинутий, і разом зі скорпіоном умертвив змія безтілесного, і гординю Лієву  подолав через Нестора божественного, списом був проколотий, і нині з гробу виточує миро.
Слава, і нині: Богородичний: За Адама — Господь, за Єву — Ти, Пречиста, Гавриїл же — за облесливого змія, хрест же — за дерево, замість Едема — сад з гробом; «радуйся» — замість печалі, спис замість вогняної зброї, і багряниця замість листя смоківниці; тому Тебе оспівуємо, Діво як причину всього.

Пісня 9
Ірмос: Вжахнулось із цього небо i здивувались кінці землі, що Бог з’явився людям у тілі, а твоє лоно стало просторіше від неба. Тому й величають тебе, Богородице, ангельські й людські хори.
Прийнявши твій душевний сосуд, наповнений божественним миром, Христос прихилив твою, мученику, главу й упокоїв тебе заради життя твого, що сяє чистотою; тому ублажаємо тебе, бо ти сповнився благодаті виточувати миро всім краям землі.
Ти для тих, що надіються на тебе, нагорода невимовним світлим Преображенням; ти джерело мира невичерпного, о великомученику! Стоячи перед Богом зі сміливістю мученика, виблагай православним перемогу над ворогами і збережи царство.
Силою хреста-переможця, ти переміг Лієве зухвальство, і Нестора-переможця зробив мучеником; і нині всі варварські народи підкорив православним християнам, співдіючи, співвоїнствуючи, укріплюючи краї землі й звеличуючи їх.
Тих, хто прибігає до твого чесного ковчегу, що виточує мира ріку, з теплою любов’ю від щирого серця і твоїми молитвами, мученику Христовий, визволи від діл душогубних і від потопу злосмороду пристрастей; покажи їх запашними перед Господом.
День духовної радости святкуємо, Димитрію, бачачи твоє джерело, що безперестанно виточує миро; ти ж, сповнений божественного світла, розжени морок пристрастей, настановляючи нас ходити побожно, як удень, і бачити неприступне Боже Світло.
Слава, і нині: Богородичний: Ти, Пречиста, — золота голубиця, Яка принесла оливкову гілку — Слово Боже, що помазало плоть Свою єлеєм Божества. Його ж мученик прийняв у серце своє, як у ковчег, і з гробу виточує миро, і намащує лиця вірних.

«Достойно», глас 6
Достойно є воістину* величати блаженною Тебе, Богородицю,* присноблаженну, і пренепорочну,* і Матір Бога нашого.* Чеснішу від херувимів* і незрівнянно славнішу від серафимів,* що без зотління Бога Слово породила,* сущу Богородицю, Тебе величаємо.

По цьому Трисвяте, Пресвята Тройце: Отче наш: і тропар великомученика, глас 3:
Як великого поборника в бідах знайшла Тебе вселенна, страстотерпче;* ти перемагаєш народи, бо, як скинув ти Лієву гординю* і на подвиг сміливим учинив ти Нестора,* так, святий Димитріє, молися Христу Богу,* дарувати нам велику милість.

Єктенія
Диякон: Помилуй нас, Боже, по великій милості Твоїй, молимось Тобі, вислухай і помилуй.
Хор: Господи, помилуй. (3)
Ще молимось Господеві Богу нашому, щоб вислухав голос моління нас, грішних, і помилував рабів Своїх (імена), і охоронив нас від усякої скорби, біди, гніву і нужди, і всякої болізні душевної і тілесної, і дарував нам здоров’я з довголіттям, промовмо всі: скоро вислухай і милостиво помилуй.
Хор: Господи, помилуй. (3)
Ще молимось, щоб зберегтися місту (або селу) цьому і святому храму цьому (або святій обителі цій), і всякому місту, селу і країні, від голоду, загибелі, землетрусу, потопу, граду, вогню, меча, нападу чужинців і міжусобної брані, і щоб Він був милостивий, добропривітний і добропомічний, благий і чоловіколюбний Бог наш, і відвернув увесь гнів Свій, що наступає на нас, і ізбавив нас від належної праведної Своєї погрози, і помилував нас.
Хор: Господи, помилуй. (12)
Ще молимось, щоб Господь Бог вислухав голос моління нас, грішних, і помилував нас.
Хор: Господи, помилуй. (3)
Священик: Вислухай нас, Боже, Спасителю наш, уповання всіх кінців землі і тих, що на морі далеко, і, Милостивий, будь милостивим, Владико, до гріхів наших і помилуй нас. Бо милостивий і чоловіколюбець Бог єси, і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині, і повсякчас, і на віки віків.
Хор: Амінь.

Молитва
Диякон: З умилінням усі голови (якщо не неділя або час П’ятдесятниці: і коліна) приклонивши, до святого великомученика і чудотворця Димитрія мироточця, помолімся.
Хор: Святий великомученику Димитрію, моли Бога за нас.
Священик читає молитву:
О всесвятий світильнику й угоднику Христовий, преславний мученику, страждальцю непереможний, воїне преславний, вірний рабе всемогутнього Царя, сміливий наслідувачу страждань Господа нашого Ісуса Христа, проколеного на дереві Спаса, який нещодавно пролив кров свою на спасіння нам, грішним. Ревно тобі молимося, гарячий у бідах заступнику, швидкий помічнику в напастях цього життя нашого: умоли Сотворителя і Спаса нашого Ісуса Христа, щоб визволилися ми від марної смерті, щоб ані від пошесті, ані від голоду не загинули раби твої, але збережи нас молитвами твоїми, хорони й заступи покровительством твоїм від усякого зла. Ще молимось тобі ревно, мученику Димитрію: почуй нас, що молимось тобі, постань перед нами в часі смерті нашої та вирви нас із рук бісівських, поможи нам, нужденним при виході душі нашої та хрестом у руках твоїх прожени від нас усіх ворогів, які будуть тоді з нами боротися, щоб не прийшла душа наша на знущання, посміховище та втіху бісам, що сподіваються схопити і поглинути її в тартар і темряву кромішню, але у світлості твоїй, Христовий мироточивий Димитрію, до нашого ангела хоронителя возведи її де спочивають херувими, серафими і всі святі Божі угодники, щоб із ними і ми недостойні прославляли Тройцю єдиносущну: Отця, і Сина, і Святого Духа, і Твоє милостиве заступництво на віки віків.
Хор: Амінь.

Відпуст
Диякон: Премудрість.
Хор: Чеснішу від херувимів і незрівнянно славнішу від серафимів, що без зотління Бога Слово породила, сущу Богородицю, Тебе величаємо.
Священик: Слава Тобі, Христе Боже, уповання наше, слава Тобі.
Хор: Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, і нині, і повсякчас, і на віки віків. Амінь. Господи, помилуй. (3) Благослови.
Священик: Христос, істинний Бог наш, молитвами пречистої Своєї Матері, преподобних і богоносних отців наших, і святого великомученика і чудотворця Димитрія мироточця, і всіх святих, помилує і спасе нас, як благий і чоловіколюбець.
Хор: Амінь.

По відпусті хор співає величання великомученику:
Величаємо тебе, страстотерпче святий Димитрію, і шануємо чесні твої страждання, що їх ти витерпів за Христа.

У часі співу священик і диякон, а за ними й усі люди, цілують ікону великомученика. Священик, якщо бажає, мирує тих, що приступають до цілування. По цьому священик з дияконом забирають з аналоя Євангеліє і хрест та відносять у вівтар, де кладуть їх на престолі. Зачинивши святі двері, роздягаються зі святих одеж і, благодаривши Бога за все, відходять.

Немає коментарів:

Дописати коментар