неділю, 4 серпня 2013 р.

"А це, владико, модерн..." або Кілька спостережень про сучасну храмову атрибутику


Вчора шукаючи у мережі грецький кивот-артофорій я випадково натрапив на сайт одного з численних римо-католицьких аналогів російського "Софріно" - американського підприємства "King Richard's Religious Artifacts". Переглядаючи його каталог, я знайшов багато достойних зразків храмової утварі, якою можна було б без особливих проблем прикрасити навіть храми візантійської традиції. Наприклад цей кивот: 


... або цей:

Однак, багато-таки з побаченого залишило в мені неприємне враження "супермодернізму" та відсутності церковного вигляду а навіть і елементарного смаку (я розумію, що то римо-католики, але, як на мене, дещо все ж є "перебором"...).
Отож, по порядку...



Я назвав це чудо "кивот-настінний сейф" - дуже вже нагадує...
Цей шедевр - "кивот-урна з прахом" (і з яблучком :)).


"Кивот-відро" недалеко втік від свого попередника.

Цей "кивот для українців" мав би (здалеку) порадувати око щирих патріотів :)

"Кивот для банківської камери схову"

"Кивот для кабінету фізики" - дуже вже якийсь прилад нагадує...

"Кивот-кухонна шафка"

"Кивот для каміну" - надто схожий на годинники для верхньої камінної ляди

"Кивот-дитячий виріб з фольги"

Перше, що прийшло на гадку - "кивот-Ріо-де-Жанейро"

"Кивот-Третій Рейх"

"Кивот-Коко Шанель" (така аналогія у голові виникла...)

А це вже якась "монстранція-будильник"

"Кадильниця для представників молодіжних субкультур"

І таки "водосвятний самовар"

Насамкінець: це не набір нержавіючих каструль - це чаші-дарохранильниці...

То я так повибирав з каталогу бігцем, там ще є на що подивитись.
Не знаю... Ну не можу я спокійно глядіти на таке "церковне мистецтво". Мабуть, в дечому я надто консервативний, але для мене деякі з цих речей межують із богохульством...
ПіСі. Хоча - нічого правди таїти - у наших храмах ще й не таке можна побачити.

Немає коментарів:

Дописати коментар