середу, 24 липня 2013 р.

Молебень до святого рівноапостольного князя Володимира Великого, хрестителя Русі-України


Диякон: Благослови, владико.
Священик: Благословен Бог наш завжди, нині і повсякчас, і на віки віків.
Хор: Амінь.
Слава Тобі, Боже наш, слава Тобі.
Царю небесний, утішителю. Душе істини, що всюди єси і все наповняєш, скарбе дібр і життя подателю, прийди і вселися в нас, і очисти нас від усякої скверни, і спаси, благий, душі наші.
Святий Боже, святий кріпкий, святий безсмертний, помилуй нас. (3)
Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, і нині, і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Пресвята Тройце, помилуй нас; Господи, очисти гріхи наші; Владико, прости беззаконня наші; Святий, посіти і зціли немочі наші імени Твого ради.
Господи, помилуй. (3)
Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, і нині, і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Отче наш, що єси на небесах, нехай святиться ім’я Твоє, нехай прийде царство Твоє, нехай буде воля Твоя, як на небі, так і на землі. Хліб наш насущний дай нам сьогодні; і прости нам провини наші, як і ми прощаємо винуватцям нашим; і не введи нас у спокусу, але визволи нас від лукавого.
Священик: Бо Твоє є царство, і сила, і слава, Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки віків.
Хор: Амінь.

Господи, помилуй. (12)
Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, і нині, і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Прийдіте, поклонімся цареві, нашому Богу.
Прийдіте, поклонімся Христові, цареві, нашому Богу.
Прийдіте, поклонімся і припадім до самого Господа Ісуса Христа, царя і Бога нашого.

Псалом 88 (вибрані стихи)
Господи, Боже Сил! Хто подібний до Тебе?* Всесильний Ти, Господи, і правда Твоя навкруги Тебе.
Блаженні люди, що знають глас святковий:* Господи, у світлі лиця Твого вони ходять,
і іменем Твоїм вони радуються весь день,* і правдою Твоєю підносяться.
Бо Ти похвала сили їхньої,* і милістю Твоєю підноситься ріг наш.
Бо Господь – Захист наш* і Святий Ізраїлів – Цар наш.
Колись говорив Ти у видінні святому Твоєму і сказав:* Я подав поміч мужньому, підніс обраного з людей Моїх.
Я знайшов Давида, слугу Мого,* і миром святим Моїм помазав його.
Рука Моя захистить його* і сила Моя підкріпить його.
Не подолає ворог його,* і син беззаконня не візьме в неволю його.
Розіб’ю перед ним ворогів його,* і знищу ненависників його.
Істина Моя і милість Моя з ним,* і ім’ям Моїм піднесеться сила його.
І покладу на море руку його* і на ріки — правицю його.
І буде він звати Мене: «Ти Отець мій і Бог мій,* твердиня спасіння мого.»
І я первенця піднесу Мого високо,* вище царів землі.
Навіки збережу йому милість Мою,* і завіт Мій вірний йому.
І продовжу навіки рід його,* і престіл його — як дні неба.

І одразу:
Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, і нині, і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Алилуя, алилуя, алилуя, слава Тобі, Боже. (3)

Бог Господь, глас 4
Бог Господь, і явився нам; благословен, хто йде в ім’я Господнє.
Стих: Сповідуйтеся Господеві, бо Він благ, бо повік милість Його.
Стих: Обійшовши, обступили мене, іменем Господнім протистояв я їм.
Стих: Не умру, а жити буду, і повім діла Господні.
Стих: Камінь, який знехтували будівничі, цей став головою вугла; від Господа стався він, і дивний є в очах наших.

Тропар святого Володимира Великого, глас 4
Уподобився ти купцеві, що шукає цінної перли,* славновладний Володимире,* що сидиш на високому престолі матері городів,* богобереженого Києва;* досліджуючи і посилаючи до царського городу,* щоб пізнати православну віру,* знайшов ти неоціненний жемчуг, Христа,* що вибрав тебе, як другого Павла,* і отряс сліпоту у святій купелі, разом душевну і тілесну.* Тому празнуємо твоє успення ми, люди твої.* Моли, щоб спаслися душі наші.
Слава, і нині: богородичний, глас той же
Таємниця споконвіку закрита і ангелам незнана:* через тебе, Богородице, Бог землянам появився,* прийнявши в незлитній сполуці тіло* і витерпівши задля нас добровільно хрест;* ним Він воскресив первоствореного* і спас від смерті душі наші.

Псалом 50
Помилуй мене, Боже, по великій милості Твоїй,* і по множеству щедрот Твоїх очисти беззаконня моє.
Найпаче обмий мене з беззаконня мого* і від гріха мого очисти мене.
Бо беззаконня моє я знаю* і гріх мій є завжди передо мною.
Проти Тебе єдиного я згрішив і перед Тобою зло вчинив,* то і правий Ти в словах Твоїх і переможеш, коли будеш судити.
Це бо в беззаконнях я зачатий* і в гріхах родила мене мати моя.
Це бо істину полюбив єси,* невідоме й таємне мудрости своєї явив Ти мені.
Окропи мене іссопом, і очищуся,* обмий мене, і стану біліший від снігу.
Дай мені почути радість і веселість,* зрадіють кості сокрушені.
Відверни лице Твоє від гріхів моїх* і всі беззаконня мої очисти.
Серце чисте утвори в мені, Боже,* і духа правого обнови в нутрі моєму.
Не відкинь мене від лиця Твого* і Духа Твого Святого не відійми від мене.
Верни мені радість спасення Твого* і духом владичним утверди мене.
Вкажу беззаконним дороги Твої,* і нечестиві до Тебе навернуться.
Ізбав мене від вини крови, Боже, Боже спасення мого,* і язик мій радісно прославить справедливість Твою.
Господи, губи мої відкрий,* і уста мої сповістять хвалу Твою.
Бо, якби Ти жертви захотів, дав би я,* та всепалення не миле Тобі.
Жертва Богові – дух сокрушений,* серцем сокрушеним і смиренним Бог не погордить.
Ущаслив, Господи, благоволінням Твоїм Сіон* і нехай здвигнуться стіни єрусалимські.
Тоді уподобаєш собі жертву правди, приношення і всепалення,* тоді положать на вівтар Твій тельців.

Канон святого Володимира Великого, глас 6
Пісня 1
Ірмос: Як по суші пройшов Ізраїль, по безодні стопами, бачачи, як гонитель фараон потопляється, взивав: Пісню перемоги Богові співаймо.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Прийдіть, вірні, пісню духовну заспіваймо і прославмо Христа, Який світло прославив святого Володимира, великого князя.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Ти, що даруєш плід тому, хто сіє насіння, Ти і мені даруй слово, Подателю благ, розв’язуючи мій зв’язаний язик, і онови, Спасе, на славослів’я з вірою.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Ти, що добровільно, а не примусово до Себе всіх закликаєш, як у давнину Мойсея і Ісаю, так і нині в серці закликав Ти вірного і славного князя.
Слава, і нині: богородичний: Будучи прикрашеною добротою чеснот, Богомати Пречиста, ти зачала Бога істинного, Який просвітив нас божественними чеснотами.

Пісня 3
Ірмос: Нема святого, як Ти, Господи Боже мій, що возніс ріг вірних Твоїх, благий, і утвердив нас на камені ісповідання Твого.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Ти, що Павла просвітив і обрав його, так і у Володимира нині, отця Руси Київської, недугу з очей зняв Твоїм хрещенням, Милостивий.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Костянтину вірному подібним став ти, прийнявши в серці твоєму Христа, і Його заповідей навчив, як апостол, усю землю нашу.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Божественною силою перемагаючи, ти сокрушив капище бісівське безбожного Перуна і, до хвоста кінського прив’язавши, повелів воїнам бити ідола.
Слава, і нині: богородичний: Коли знайшов святу Покрову — Діву Марію, Божий обранець — великий князь Володимир, апостола Павла ревнитель, побудував церкву Божу в її ім’я.

Катавасія
Моли Бога за нас, святий рівноапостольний князю Володимире, бо ми ревно до тебе прибігаємо, скорого помічника й молитвенника за душі наші.

Єктенія
Диякон: Помилуй нас, Боже, по великій милості Твоїй, молимось Тобі, вислухай і помилуй.
Хор: Господи, помилуй. (3)
Ще молимось у цей благословенний час тисячодвадцятип’ятиріччя хрещення Богом береженої батьківщини нашої України про милість, життя, мир, здоров’я, спасення та відпущення гріхів наших, і щоб милостивий Господь Бог наш подав нам єдність віри та причастя Святого Духа і охоронив нас від усякого зла; Господи, вислухай і помилуй.
Хор: Господи, помилуй. (3)
Ще молимось, щоб чоловіколюбець Бог наш зберіг боголюбивий український народ у чистоті святої Христової віри, у всякій побожності та додержанні заповідей Господніх по всі дні життя його; Господи, вислухай і помилуй.
Хор: Господи, помилуй. (3)
Ще молимось за святу Христову Церкву в Україні, єпископство, священство, монашество, боголюбивих вірних, і всіх братів і сестер наших; Господи, вислухай і помилуй.
Хор: Господи, помилуй. (3)
Ще молимось за всю братію і за всіх православних християн.
Хор: Господи, помилуй. (3)
Священик: Бо Ти милостивий і чоловіколюбець Бог єси, і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Хор: Амінь.

Пісня 4
Ірмос: Христос – моя сила, Бог і Господь, – чесна Церква богопристойно співає, взиваючи, від помислу чистого у Господі празнуючи.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Чудо величне, преславне і невимовне звершує Владика Христос, оновлює бо хрещенням усю Київську Русь і просвічує князя Володимира.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Радісно прийдіть і високодостойно проголошуйте, сини українські, славу просвітителю нашому Володимиру, і пам’ять його всі вірно святкуємо світло.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Батьківське нечестя ти відкинув, православну ж віру твоєї всечесної праматері полюбив, рівний апостолам Христовим великий княже Володимире.
Слава, і нині: богородичний: Як двері, що ведуть до божественного входу у світлий рай, як духовний храм святий, як доброту Яковову, ми Діву ублажаємо.

Пісня 5
Ірмос: Божим світлом Твоїм, благий, озори, молюся, душі тих, що зарання в любові звертаються до Тебе, щоб пізнати Тебе, Слове Божий, істинного Бога, що викликає з темряви гріховної.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Сьогодні ангели Божі радіють на небесах у пам’яті твоїй святій; бо ти спас нас від усякого лукавства, і від жертв бісівських визволив безліч людей твоїх і всю землю нашу.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Ридають бісів безліч і зборище темряви, бачачи, як на землі руйнуються ідоли, що на загибель людей були поставлені; їх же Божим повелінням ти, Володимире, сокрушив.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Радуйся і веселися, рабе Христів, княже великий і мудрий, молитвенику за душі наші; ми тобою визволилися від бісівської омани, тому: «радуйся», — взиваємо до тебе.
Слава, і нині: богородичний: Чистотою сяючи здалеку, Всехвальна, маючи Божественне призначення Владики, ти єдина стала Матір’ю Бога, і на руках своїх як Немовля Того носила.

Пісня 6
Ірмос: Житейське море, схвильоване бурею напастей, бачачи і до тихого пристановища Твого прибігши, кличу до Тебе: Возведи від тління життя моє, Многомилостивий.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Силою Божою переможений був Сатана душогубець, і його оманливі жертви знищені; переможця бо явив нам Христос — Володимира, вірного князя, щоб сокрушити і кинути сатану під ноги наші.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Спас раніше Господь рукою Мойсея Ізраїля від рабства, Той же і нині рукою Володимира, вірного князя, спас усіх нас від омани ідольської.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Достойно до тебе взиваємо і промовляємо всі: Радуйся, всечесний і преблаженний, тебе бо ми маємо з Богом визволителя, Володимире; не зневаж рабів твоїх, а завжди оберігай нас.
Слава, і нині: богородичний: Придбали ми тобою спасіння, Діво Пречиста і всехвальна; Той, Кого ангели на небесах бажають бачити, нині вбачається в лоні твоєму як Немовля, Бог наш.

Катавасія
Моли Бога за нас, святий рівноапостольний князю Володимире, бо ми ревно до тебе прибігаємо, скорого помічника й молитвенника за душі наші.

Єктенія
Диякон: Ще і ще в мирі Господеві помолімся.
Хор: Господи, помилуй.
Заступи, спаси, помилуй і охорони нас, Боже, Твоєю благодаттю.
Хор: Господи, помилуй.
Пресвяту, пречисту, преблагословенну, славну Владичицю нашу Богородицю і приснодіву Марію, з усіма святими пом’янувши, самі себе, і один одного, і все життя наше Христу Богові віддаймо.
Хор: Тобі, Господи.
Священик: Бо Ти єси цар миру і Спас душ наших, і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Хор: Амінь.

Кондак святого Володимира Великого, глас 8
Подібний великому апостолові Павлові,* у сивизні, всеславний Володимире,* як молодече мудрування, Ти оставив все дбання про ідолів,* як муж дозрілий прикрасив Ти себе багряницею хрещення.* I нині, в радості стоячи перед Спасом Христом,* моли, щоб спаслися душі наші.

Прокімен
Диякон: Будьмо уважні.
Священик: Мир всім.
Диякон: Премудрість, будьмо уважні.

Прокімен, глас 4
Підніс Я обраного від людей Моїх. (Пс. 88:20)
Стих: Рука Моя захистить його і сила Моя підкріпить його. (Пс. 88:22)

Диякон: Господеві помолімся.
Хор: Господи, помилуй.
Священик: Бо Ти святий єси, Боже наш, і у святих спочиваєш, і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Хор: Амінь.

Всяке дихання, глас 4
Всяке дихання нехай хвалить Господа.
Стих: Хваліте Бога у святинях Його.
Стих: Хваліте Його у тверді сили Його.

Євангеліє
Диякон: І щоб сподобилися ми слухання святого Євангелія, Господа Бога молім.
Хор: Господи, помилуй. (3)
Диякон: Премудрість, прості, вислухаймо святого Євангелія.
Священик: Мир всім.
Хор: І духові твоєму.
Священик: Від Йоана святого Євангелія читання.
Хор: Слава Тобі, Господи, слава Тобі.
Диякон: Будьмо уважні.
Священик читає Євангеліє від Йоана, зачало 36 (10:9-16):
Сказав Господь юдеям, які до Нього прийшли: Я – ворота. Хто ввійде через Мене, спасеться. Він увійде, вийде, і знайде пашу. Злодій не приходить, хіба щоб красти, убивати, вигублювати. Я прийшов, щоб мали життя, і мали його вповні. Я – добрий пастир. Добрий пастир життя своє дає за овець. Наймит, який не пастир і якому вівці не належать, бачить вовка, що надходить, і кидає вівці та біжить геть; і вовк хапає їх і розполохує. Наймит же втікає, бо він наймит і не дбає про вівці. Я – добрий пастир, і знаю Моїх, і Мої Мене знають. Отець Мій знає Мене, і Я знаю Отця; Я життя моє кладу за Мої вівці. Ще й інші вівці маю, що не з цієї кошари; і їх мушу привести: вони почують Мій голос, і буде одне стадо й один пастир.
Хор: Слава Тобі, Господи, слава Тобі.

Стихири самогласні, глас 6
Слава: Молитвами святого рівноапостольного князя Володимира,* Милостивий, очисти* множество прогрішень наших.
І нині: Молитвами Богородиці,* Милостивий, очисти* множество прогрішень наших.
Стих: Помилуй мене, Боже, по великій милості Твоїй,* і по множеству щедрот Твоїх очисти беззаконня моє.
Рівного з апостолами, Володимира, блаженного просвітителя нашого,* учителя й отця, зійшовшись, прославмо,* бо через нього увірували у Христа Бога,* і від темряви до світла наблизилися,* очі і серця просвічуємо,* в пам’яті його торжествуємо і радіємо,* знайшовши його як православного вождя до Царства Небесного.

Єктенія
Диякон: Спаси, Боже, людей Твоїх і благослови насліддя Твоє, посіти світ Твій милістю і щедротами, вознеси силу християн православних і зішли на нас милості Твої багаті, молитвами всепречистої Владичиці нашої Богородиці і приснодіви Марії, силою чесного і животворящого Хреста, заступництвом чесних небесних сил безплотних, чесного, славного пророка, предтечі і хрестителя Йоана, святих славних і всехвальних апостолів, во святих отця нашого Миколая, архиєпископа, Мирлікійського чудотворця, святих рівноапостольних Кирила і Методія, учителів слов’янських, святого благовірного і рівноапостольного великого князя Володимира, святого священомученика Йосафата, святих славних і добропобідних мучеників, преподобних і богоносних отців наших Антонія і Теодосія Печерських, святих і праведних богоотців Йоакима і Анни, і святого (ім’я, якого є храм), і всіх святих, молимо Тебе, многомилостивий Господи, вислухай нас, грішних, що молимось Тобі, і помилуй нас.
Хор: Господи, помилуй. (12)
Священик: Милістю і щедротами і чоловіколюб’ям єдинородного Сина Твого, що з Ним благословен єси, з пресвятим і благим і животворящим Твоїм Духом, нині і повсякчас, і на віки віків.
Хор: Амінь.

Пісня 7
Ірмос: Росодайною ото вчинив ангел піч для преподобних отроків, а веління Боже, що халдеїв опаляло, приневолило мучителя кликати: Благословен єси, Боже отців наших.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Нової Єлени любов’ю ти був провіщений, будучи онуком блаженної Ольги; став ти, Володимире, новим Костянтином для Христа, взиваючи: Благословенний Бог отців наших.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Лютий облесник диявол спокусив тебе, Володимире, воювати проти християн; Великий же Господь у Корсуні просвітив тебе і сподобив тебе святого хрещення; і Царство Небесне тобі дарував.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Застарілу бісівську оману ти прогнав, як великий ученик Христа, оновивши і просвітивши всіх нас, щоб ми невмовкно взивали до Господа: Благословенний Бог отців наших.
Слава, і нині: богородичний: З усіх родів обрав тебе превічний Бог раніше віків, і в останні часи, прийнявши плоть від тебе, Приснодіво, явився разом довершений Бог і людина.

Пісня 8
Ірмос: Із полум’я преподобним Ти росу виточив і жертву праведного водою спалив, бо все твориш, Христе, як тільки захочеш. Тебе превозносимо на всі віки.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Ти визволив нас усіх від безбожних ідолів і привів до Христа Бога, отче вірних князів, наставнику пастви твоєї, що оспівує Христа повіки.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Став ти, святий Володимире, в усій Київській Русі новим Костянтином; бо ти ім’я Христове благовістив, Його ж прославляємо повіки.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Перед Царем вічним ти нині стоїш, і правиця Його увінчала тебе; молися Йому за недостойних рабів твоїх, щоб ми оспівували Його і прославляли повіки.
Слава, і нині: богородичний: Ти, Всехвальна, є хмара Слова і світильник сонячний, колісниця багатокоштовна, дівства велич, гора, покрита багатою зеленню; перебуваєш ти, Пречиста, Дівою Господньою.

Пісня 9
Ірмос: Бога людям неможливо видіти, на Нього й чини ангельські не сміють дивитись, а через тебе, всечиста, з’явилося людям Слово воплочене; Його величаючи з небесним воїнством, тебе ублажаємо.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Солодкий, як фінік, що виріс на висоті, і квітка оливкова, віття багатоплідне, ти виточуєш вино: два дозрілі грона приніс – Бориса і Гліба – чесних мучеників.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Зібрання князів високодостойних, що від тебе благочестя прийняли, нині предстоїть, з людьми вірними прославляючи тебе; просвітителю і скорий заступнику, поминай нас усіх, щоб нам знайти тобою життя у мирі.
Приспів: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Люди українські, прийдіть, зберімося в чесній церкві святого Володимира, названого Василієм, преблаженного великого князя, угодника Христового преславного, і приймімо життя і спасіння, благодать і велику милість.
Слава, і нині: богородичний: Діво, ти народила Бога на землі; у плоті з’єдналося безплотне, в єдиній іпостасі, і в двох природах, щоб спасти всіх нас, що з вірою поклоняємося Пречистій Богородиці.

Достойно, глас 6
Достойно є воістину* величати блаженною тебе, Богородицю,* присноблаженну, і пренепорочну,* і Матір Бога нашого.* Чеснішу від херувимів* і незрівнянно славнішу від серафимів,* що без зотління Бога Слово породила,* сущу Богородицю, тебе величаємо.

Також:
Святий Боже, святий кріпкий, святий безсмертний, помилуй нас. (3)
Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, і нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Пресвята Тройце, помилуй нас; Господи, очисти гріхи наші; Владико, прости беззаконня наші; Святий, посіти і зціли немочі наші імені Твого ради.
Господи, помилуй. (3)
Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, і нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Отче наш, що єси на небесах, нехай святиться імя Твоє, нехай прийде царство Твоє, нехай буде воля Твоя, як на небі, так і на землі. Хліб наш насущний дай нам сьогодні, і прости нам провини наші, як і ми прощаємо винуватцям нашим, і не введи нас у спокусу, але визволи нас від лукавого.
Священик: Бо Твоє є царство, і сила, і слава, Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки віків.
Хор: Амінь.

Тропар святого Володимира Великого, глас 4
Уподобився ти купцеві, що шукає цінної перли,* славновладний Володимире,* що сидиш на високому престолі матері городів,* богобереженого Києва;* досліджуючи і посилаючи до царського городу,* щоб пізнати православну віру,* знайшов ти неоціненний жемчуг, Христа,* що вибрав тебе, як другого Павла,* і отряс сліпоту у святій купелі, разом душевну і тілесну.* Тому празнуємо твоє успення ми, люди твої.* Моли, щоб спаслися душі наші.

Єктенія
Диякон: Помилуй нас, Боже, по великій милості Твоїй, молимось Тобі, вислухай і помилуй.
Хор: Господи, помилуй. (3)
Ще молимось Господеві Богу нашому, щоб вислухав голос моління нас, грішних, і помилував рабів Своїх, і охоронив нас від усякої скорби, біди, гніву і нужди, і всякої болізні душевної і тілесної, і дарував нам здоровя з довголіттям, промовмо всі: скоро вислухай і милостиво помилуй.
Хор: Господи, помилуй. (3)
Ще молимось, щоб зберегтися місту (селу) цьому і святому храму цьому (святій обителі цій), і всякому місту, селу і країні, від голоду, загибелі, землетрусу, потопу, граду, вогню, меча, нападу чужинців і міжусобної брані, і щоб Він був милостивий, добропривітний і добропомічний, благий і чоловіколюбний Бог наш, і відвернув увесь гнів Свій, що наступає на нас, і ізбавив нас від належної праведної Своєї погрози, і помилував нас.
Хор: Господи, помилуй. (12)
Ще молимось, щоб Господь Бог вислухав голос моління нас, грішних, і помилував нас.
Хор: Господи, помилуй. (3)
Священик: Вислухай нас, Боже, Спасителю наш, уповання всіх кінців землі і тих, що на морі далеко, і, Милостивий, будь милостивим, Владико, до гріхів наших і помилуй нас. Бо милостивий і чоловіколюбець Бог єси, і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині, і повсякчас, і на віки віків.
Хор: Амінь.

Молитва
Диякон: З умилінням усі голови (і коліна) приклонивши, до святого рівноапостольного великого князя Володимира, хрестителя Русі-України, помолімся.
Хор: Святий рівноапостольний князю Володимире, моли Бога за нас.
Священик читає молитву:
О великий угоднику Божий, богообраний і богопрославлений, рівноапостольний княже Володимире! Ти відкинув зловір'я і нечестя язичницьке, увірував у Єдиного Істинного Триіпостасного Бога, прийняв святе Хрещення і просвітив світлом божественної віри і благочестя усю країну Руську. Тому, славлячи і дякуючи Премилосердному Творцеві й Спасителеві нашому, славимо й дякуємо тобі, просвітителю наш і отче, бо через Тебе ми пізнали спасительну віру Христову й хрестилися в ім'я Пресвятої і Пребожественної Тройці; цією вірою ми визволилися від праведного засудження Божого, вічного рабства дияволу і пекельних мук; цією вірою ми прийняли Благодать усиновлення Богові й надію на успадкування Небесного блаженства. Ти є перший вождь до Начальника та звершувача нашого вічного спасіння Господа Ісуса Христа; ти є теплий молитовник і заступник землі нашої і всіх людей твоїх. Не може язик наш висловити велич та висоту благодіянь, вилитих через тебе на землю нашу, отців і праотців наших і на нас недостойних. О всеблагий отче і просвітителю наш! Зглянься на немочі наші і благай премилосердного Царя Небесного, щоб не прогнівався Він дуже на нас, бо через немочі наші ми щодня чинимо гріхи, щоб не погубив Він нас за беззаконня наші, але нехай помилує і спасе нас, з милості Своєї, нехай вселить у серце наше спасенний страх Свій, нехай просвітить Своєю Благодаттю розум наш, щоб ми пізнавали шляхи Господні, залишили стежки нечестя й омани і подвизалися на стежках спасіння та істини, неухильно виконуючи заповіді Божі та настанови Святої Церкви. Благай, Благосердний, Чоловіколюбця Бога, щоб Він продовжив на нас велику милість Свою: нехай визволить нас від нападу чужинців, від внутрішнього безладдя, заколотів і чвар, від голоду, смертельних хвороб і від усякого зла; нехай подасть нам добре полиття і врожай плодів земних, нехай визволить нашу землю від усякого лиха, нехай дасть пастирям ревність за спасіння пастви, а всім людям поміч у старанному звершенні служби своєї, і щоб вони мали між собою любов та однодумність і подвизалися з вірою на благо Святої Церкви; і нехай засяє світло спасенної віри в Україні нашій по всіх кінцях її, і нехай навернуться до віри невіруючі, і нехай зникнуть усі єресі і розколи, щоб так поживши у мирі на землі, ми сподобилися з тобою вічного блаженства, хвалячи і величаючи Бога на віки віків.
Хор: Амінь.
І одразу:
Величання святому Володимирові Великому
Величаємо тебе, святий рівноапостольний князю Володимире, і шануємо святу пам’ять твою, бо ти ідолів знищив і всю землю нашу святим хрещенням просвітив.

Відпуст
Диякон: Премудрість.
Хор: Чеснішу від херувимів і незрівнянно славнішу від серафимів, що без зотління Бога Слово породила, сущу Богородицю, Тебе величаємо.
Священик: Слава Тобі, Христе Боже, уповання наше, слава Тобі.
Хор: Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, і нині, і повсякчас, і на віки віків. Амінь. Господи, помилуй. (3) Благослови.
Священик: Христос, істинний Бог наш, молитвами пречистої Своєї Матері, святого славного і всехвального апостола Андрея Первозванного, святого рівноапостольного великого князя Володимира і блаженної княгині Київської Ольги, славних і добропобідних мучеників Бориса і Гліба, преподобних і богоносних отців наших Антонія і Теодосія, і всіх чудотворців Печерських, святих і праведників землі української і всіх святих, помилує і спасе нас, як благий і чоловіколюбець.
Хор: Амінь.

Немає коментарів:

Дописати коментар