пʼятницю, 8 лютого 2013 р.

Параклис, або Канон молебний до Пресвятої Богородиці, який співається у всякій скорботі душевній і тілесній




Диякон: Благослови, владико.

Священик: Благословенний Бог наш завжди, нині і повсякчас, і на віки віків.

Люди: Амінь.

Слава Тобі, Боже наш, слава Тобі.

Царю небесний, Утішителю, Душе істини, що всюди єси і все наповняєш, скарбе дібр і життя подателю, прийди і вселися в нас, і очисти нас від усякої скверни, і спаси, Благий, душі наші.

Святий Боже, святий кріпкий, святий безсмертний, помилуй нас (3).

Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, і нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.

Пресвятая Тройце, помилуй нас; Господи, очисти гріхи наші; Владико, прости беззаконня наші; Святий, посіти і зціли немочі наші імені Твого ради.

Господи, помилуй (3).

Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, і нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.

Отче наш, що єси на небесах, нехай святиться імя Твоє, нехай прийде царство Твоє, нехай буде воля Твоя, як на небі, так і на землі. Хліб наш насущний дай нам сьогодні, і прости нам провини наші, як і ми прощаємо винуватцям нашим, і не введи нас у спокусу, але визволи нас від лукавого.

Священик: Бо Твоє є царство, і сила, і слава, Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки віків.

Люди: Амінь.




Господи, помилуй (12).

Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, і нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.

Прийдіте, поклонімся Цареві нашому Богу.

Прийдіте, поклонімся Христові, Цареві нашому Богу.

Прийдіте, поклонімся і припадім до самого Господа Ісуса Христа, Царя і Бога нашого.



Псалом 142

О Господи, почуй мою молитву,* у Твоїй вірності нахили вухо Своє до мольби моєї; вислухай мене в Твоїй правді.

І не входь у суд із Твоїм слугою,* бо ніхто з живих не виправдається перед Тобою.

Бо мою душу гонить ворог, життя моє топче в землю,* він оселює мене в пітьмі, як давно померлих.

Дух мій тривожиться в мені* і серце моє жахається в мені всередині.

Я згадую дні давні,* роздумую над усіма вчинками Твоїми і над ділами рук Твоїх міркую.

До Тебе простягаю мої руки;* моя душа, мов спрагла земля, Тебе жадає.

Вислухай мене скоро, Господи, бо знемагає дух мій.* Не крий Твого обличчя від мене, щоб я не став, як ті, що сходять у яму.

Дай мені вранці відчути Твою милість, бо я на Тебе покладаюсь.* Вкажи мені дорогу, якою слід мені ходити, бо до Тебе я підношу мою душу.

Спаси мене, Господи, від ворогів моїх,* бо до Тебе прибігаю.

Навчи мене творити Твою волю, бо Ти Бог мій.* Нехай Твій добрий дух веде мене по рівній землі.

Живи мене, о Господи, імені Твого ради,* у справедливості Твоїй виведи з скорботи мою душу.

І в гніві Твоєму знищ моїх супротивників.* І вигуби всіх гнобителів душі моєї, бо я Твій слуга.



Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові,* і нині, і повсякчас, і на віки віків. Амінь.

Алилуя, алилуя, алилуя; слава Тобі, Боже! (З).



Мирна єктенія

Диякон: В мирі Господеві помолімся.

Хор: Господи, помилуй.

Диякон: За мир з висот і спасіння душ наших Господеві помолімся.

Хор: Господи, помилуй.

Диякон: За мир усього світу, добрий стан святих Божих церков і з’єднання всіх Господеві помолімся.

Хор: Господи, помилуй.

Диякон: За святішого вселенського Архиєрея (ім'я), Папу Римського, і за блаженнішого Патріарха нашого (ім'я), і за преосвященного Архиєпископа і Митрополита нашого Кир (ім’я), і за боголюбивого Єпископа нашого Кир (ім'я), чесне пресвітерство, у Христі дияконство, за ввесь причет і людей Господеві помолімся.

Хор: Господи, помилуй.

Диякон: За Богом бережений народ наш, за правління і все військо Господеві помолімся.

Хор: Господи, помилуй.

Диякон: За місто (село) це (за святу обитель цю), і за кожне місто, країну, і за тих, що вірою живуть в них, Господеві помолімся.

Хор: Господи, помилуй.

Диякон: За добре поліття, за врожай плодів земних і часи мирні Господеві помолімся.

Хор: Господи, помилуй.

Диякон: За плаваючих, подорожуючих, недужих, страждаючих, полонених, і за спасіння їх Господеві помолімся.

Хор: Господи, помилуй.

Диякон: Щоб визволитися нам від усякої скорботи, гніву та нужди, Господеві помолімся.

Хор: Господи, помилуй.

Диякон: Заступи, спаси, помилуй і охорони нас, Боже, Твоєю благодаттю.

Хор: Господи, помилуй.

Диякон: Пресвяту, пречисту, преблагословенну, славну Владичицю нашу Богородицю і приснодіву Марію, з усіма святими пом’янувши, самі себе і один одного, і все життя наше Христу Богові віддаймо.

Хор: Тобі, Господи.

Священик: Бо Тобі належить всяка слава, честь і поклоніння, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.

Хор: Амінь.



Бог — Господь, глас 4

Бог — Господь, і явився нам;* благословен, хто йде в імя Господнє.

Стих: Прославляйте Господа, бо Він добрий, бо милість Його вічна.

Стих: Вони навколо обступили мене, але я імям Господнім переможу їх.

Стих: Я не вмру, а житиму, і розказуватиму про діла Господні.

Стих: Камінь, яким знехтували будівничі, став головним на розі; від Господа це сталося, і дивне воно в очах наших.



Тропар, глас 4

До Богородиці з запалом нині прибіжім, грішні і смиренні,* і припадім у покаянні, взиваючи з глибини душевної:* Владичице, поможи, змилосердившись над нами,* поспішися, бо загибаємо від множества гріхів,* не заверни рабів Твоїх з нічим,* бо в Тобі єдину заступницю маємо (2).

Слава, і нині: Не замовкнемо ніколи, Богородице,* про силу Твою говорити ми, недостойні;* бо коли б Ти не предстояла благаючи,* хто б нас вирятував від стільки бід?* Хто ж би охоронив нас нині вільними?* Не відступимо від Тебе, Владичице:* Твоїх бо рабів спасаєш завжди від усякої біди,* єдина благословенна.



Псалом 50

Помилуй мене, Боже, з великої милості Твоєї,* і багатством щедрот Твоїх очисти мене з беззаконня мого.

Обмий мене повнотою з беззаконня мого,* і від гріха мого очисти мене.

Бо беззаконня моє я знаю,* і гріх мій є завжди передо мною.

Проти Тебе єдиного я згрішив,* і перед Тобою зло вчинив;

То й правий Ти в словах Твоїх,* і переможеш, коли будеш судити.

Це бо в беззаконнях я зачатий,* і в гріхах породила мене мати моя.

Це бо істину полюбив єси,* невідоме й таємне мудрості своєї явив Ти мені.

Окропи мене іссопом, і очищуся,* обмий мене, і стану біліший від снігу.

Дай мені відчути радість і веселість,* зрадіють кості сокрушені.

Відверни лице Твоє від гріхів моїх,* і всі беззаконня мої очисти.

Серце чисте створи в мені, Боже,* і духа правого обнови в нутрі моєму.

Не відкинь мене від лиця Твого,* і Духа Твого Святого не відійми від мене.

Поверни мені радість спасіння Твого,* і Духом Владичним утверди мене.

Вкажу беззаконним дороги Твої,* і нечестиві до Тебе навернуться.

Визволь мене від вини крові, Боже, Боже спасіння мого,* і язик мій радісно прославить справедливість Твою.

Господи, губи мої відкрий,* і уста мої сповістять хвалу Твою.

Бо якби Ти жертви захотів, дав би я,* та всепалення не миле Тобі.

Жертва Богові – дух сокрушений,* серцем сокрушеним і смиренним Бог не погордить.

Ущаслив, Господи, благоволінням Твоїм Сіон,* і нехай відбудуються стіни єрусалимські.

Тоді вподобаєш Собі жертву правди, приношення і всепалення;* тоді покладуть на вівтар Твій тельців.



Канон до Пресвятої Богородиці, глас 8

Творіння Теостирікта, монаха

Пісня 1

Ірмос: Море пройшов, немов сушу,* й уникнувши єгипетського насильства, Ізраїльтянин закликав:* Спасителеві, Богу нашому, співаймо.

Приспів: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Серед багатьох напастей приходжу до Тебе,* шукаючи спасіння, Мати Слова й Діво.* Від горя й нещастя спаси мене.

Приспів: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Тяжкі мене засмучують пристрасті і сповняють великої журби мою душу;* тож утиши їх миром Сина й Бога Твого, всенепорочна Діво.

Слава: Тебе, що зродила Спаса й Бога, молю, Діво.* Визволь мене від нещастя,* бо до Тебе нині прибігаю і підношу думку й душу.

І нині: Нас, недужих тілом і душею,* вчини достойними божественної опіки й Твого покрову,* єдина Богомати, як добра та родителька Благого.



Пісня 3

Ірмос: Небесного виднокругу Творче, Господи, і Церкви Засновнику,* укріпи мене у Твоїй любові, мето бажань і вірних утвердження,* єдиний Чоловіколюбче.

Приспів: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Вчинили ми Тебе, Богородице Діво,* захороною й покровом життя нашого,* тож заведи нас до пристані Твоєї,* джерело добра, вірних підпоро, єдина Всехвальна.

Приспів: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Молю тебе, Діво,* щоб усунула Ти душевну бурю журби моєї,* бо Ти, Богоневісто, як єдина Пречиста,* породила Начальника миру.

Слава: Ти породила Благодітеля всього доброго,* тож виточи для всіх багатства благодійності,* бо Ти, Богоблаженна, все можеш, тому що могутньою владою Христа породила.

І нині: Лютими недугами й болючими терпіннями ми випробувані;* тож поможи нам, Діво,* бо знаємо, що Ти незрівнянний і невичерпний скарб оздоровлень, Всенепорочна.



Катавасія

Спаси від бід рабів Твоїх, Богородице,* бо всі ми по Бозі до Тебе прибігаємо,* як до нерушимої стіни і заступниці.

Споглянь милосердно, всехвальна Богородице,* на люті страждання тіла мого* і зціли немочі душі моєї.



Сугуба єктенія

Диякон: Помилуй нас, Боже, по великій милості Твоїй, молимось Тобі, вислухай і помилуй.

Люди: Господи, помилуй (3).

Диякон: Ще молимось за святішого вселенського Архиєрея (ім’я), Папу Римського, і за блаженнішого Патріарха нашого Кир (ім’я), і за преосвященного Архиєпископа і Митрополита нашого Кир (ім’я), і за боголюбивого Єпископа нашого Кир (ім’я), за тих, що служать і послужили у святому храмі цім, і за отців наших духовних, і всю у Христі братію нашу.

Люди: Господи, помилуй (3).

Диякон: Ще молимось за Богом бережений народ наш, за правління і за все військо.

Люди: Господи, помилуй (3).

Диякон: Ще молимось за милість, життя, мир, здоров’я, спасіння, Боже завітання, прощення і добру поміч для рабів Божих (ім’я) і за відпущення гріхів їх.

Люди: Господи, помилуй (3).

Диякон: Ще молимось за тут присутніх людей, що очікують від Тебе великої і багатої милості, за тих, що творять нам милостиню, і за всіх православних християн.

Люди: Господи, помилуй (3).

Священик: Бо Ти милостивий і чоловіколюбець Бог єси, і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.

Люди: Амінь.



Тропар, глас 2

Моління тепле і стіно непоборима,* милості джерело, світові прибіжище,* усердно кличемо до Тебе:* Богородице Владичице, поспіши і від бід визволи нас,* єдина скора заступнице.



Пісня 4

Ірмос: Почув я, Господи, тайну провидіння Твого,* і зрозумів діла Твої і прославив Твоє Божество.

Приспів: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Хуртовину моїх пристрастей * і бурю моїх проступків утихомир, Богоневісто,* родителько Божого Керманича.

Приспів: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Вияви мені, що до Тебе кличу,* глибину Твого милосердя,* бо Ти породила Добросердого і Спаса всіх, що Тебе оспівують.

Слава: Маючи Тебе, Всехвальна, за надію, підмогу й незрушну твердиню спасіння,* спасаємось від усякого неподобства.

І нині: Допоможи, боголюбна Богородице, єдина Вседіво, мені,* що лежу на постелі моїх болів і немочі.



Пісня 5

Ірмос: Просвіти нас повеліннями Твоїми, Господи,* і рукою Твоєю високою дай нам мир Твій,* єдиний Чоловіколюбче.

Приспів: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Наповни, Чиста, серце моє веселістю,* давши свою нетлінну радість,* бо Ти породила Джерело радості.

Приспів: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Визволь нас від бід, Богородице чиста,* бо Ти зродила вічне спасіння і мир,* що всякий розум переходить.

Слава: Розжени морок прогріхів моїх, Богоневісто,* світлом Твоєї світлості,* бо Ти породила світло божественне й віковічне.

І нині: Оздорови, Чиста, недугу душ наших* і вчини нас гідними відвідин Твоїх,* і дай нам здоровя за молитвами Твоїми.



Пісня 6

Ірмос: Занесу до Господа мою молитву і Йому виявлю мої печалі,* бо душа моя всякого лиха сповнена і життя моє наближається до аду,* тож молюся як Йона:* Виведи мене, Боже, із тлінності.

Приспів: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Господа і Сина Твого,* що від смерті і тлінності спас мою істоту, зіпсуту смертю і тлінністю,* давши Себе Самого на смерть,* моли, Діво, щоб визволив мене від ворожої злоби.

Приспів: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Знаю Тебе, як заступницю життя і найпевнішу охорону, Діво,* що втихомирюєш бурі пристрастей і проганяєш напастування бісів;* тож молюся завжди,* щоб визволитись мені від розтлінних пристрастей.

Слава: Знайшовши в Тобі упевнену захорону * і досконале душевне спасіння та полегшу в скорботах, Діво,* світлом Твоїм ми завжди радіємо, Владичице.* Тож, і нині нас спаси від бід та пристрастей.

І нині: На постелі моїх недуг я нині лежу* і немає моєму тілові ліків,* але Тобі, Благій, що породила Бога і Спаса світу і Лікаря недуг, молюся:* Піднеси мене з розтлінних болів.



Катавасія

Спаси від бід рабів Твоїх, Богородице,* бо всі ми по Бозі до Тебе прибігаємо,* як до нерушимої стіни і заступниці.

Споглянь милосердно, всехвальна Богородице,* на люті страждання тіла мого* і зціли немочі душі моєї.



Мала єктенія

Диякон: Ще і ще в мирі Господеві помолімся.

Люди: Господи, помилуй.

Диякон: Заступи, спаси, помилуй і охорони нас, Боже, Твоєю благодаттю.

Люди: Господи, помилуй.

Диякон: Пресвяту, пречисту, преблагословенну, славну Владичицю нашу Богородицю і приснодіву Марію, з усіма святими пом’янувши, самі себе, і один одного, і все життя наше Христу Богові віддаймо.

Люди: Тобі, Господи.

Священик: Бо Ти єси Цар миру і Спас душ наших, і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.

Люди: Амінь.



Кондак, глас 6

Заступнице християн непостидна,* молитвеннице до Творця незамінна,* не погорди голосами молінь грішників,* але випереди, як благая, з поміччю нам, що вірно співаємо Тобі:* Поспішись на молитву і скоро прийди на моління,* заступаючи повсякчас, Богородице, тих, що почитають Тебе.



Прокімен

Диякон: Будьмо уважні.

Священик: Мир всім.

Диякон: Премудрість, будьмо уважні.



Люди: прокімен, глас 4: Пом’яну ім’я Твоє* у всякім роді і роді.

Стих: Слухай, Дочко, і споглянь, і прихили вухо Твоє.



Диякон: Господеві помолімся.

Люди: Господи, помилуй.

Священик: Бо Ти святий єси, Боже наш, і у святих спочиваєш, і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.

Люди: Амінь.



Всяке дихання, глас 4

Всяке дихання* нехай хвалить Господа.

Стих: Хваліте Бога у святинях Його.

Стих: Хваліте Його у тверді сили Його.



Євангеліє

Диякон:І щоб сподобилися ми слухання святого Євангелія, Господа Бога молім.

Люди: Господи, помилуй (3).

Диякон: Премудрість, прості, вислухаймо святого Євангелія.

Священик: Мир всім.

Люди: І духові твоєму.

Священик: Від Луки святого Євангелія читання.

Люди: Слава Тобі, Господи, слава Тобі.

Диякон: Будьмо уважні.

Священик читає Євангеліє від Луки, зачало 4 (1,39-49.56):

У ті дні, вставши, Марія пустилася швидко в дорогу в гірську околицю, в місто Юди. Увійшла Вона в дім Захарії і привітала Єлисавету. Як почула Єлисавета привіт Марії, здригнулося дитя в її лоні, і Єлисавета сповнилася Святим Духом, і скликнула сильним голосом, і сказала: Благословенна Ти між жінками і благословен плід лона Твого! Звідкіля мені це, що прийшла до мене мати Господа мого? Ось бо, як голос Твого привітання залунав у моїх вухах, дитя з радості здригнулось у моїм лоні. Ща слива та, що повірила, бо здійсниться сказане їй від Господа. І мовила Марія: Величає душа Моя Господа, і дух Мій радіє в Бозі, Спасі Моїм, бо Він зглянувся на покору раби Своєї; ось бо віднині ублажатимуть Мене всі роди. Велике бо вчинив Мені Всемогутній, і святе Його імя. Марія пробула в Єлисавети місяців зо три; потім вернулася до дому Свого.

Люди: Слава Тобі, Господи, слава Тобі.



Стихири самогласні, глас 6

Слава: Отче, Слове і Душе,* Тройце Свята, очисти* множество прогрішень наших.

І нині: Молитвами Богородиці,* Милостивий, очисти* множество прогрішень наших.

Стих: Помилуй мене, Боже, з великої милості Твоєї,* і багатством щедрот Твоїх очисти мене з беззаконня мого.

Не повіряй мене людському заступництву, Пресвята Владичице,* але прийми моління раба Твого.* Бо скорб огортає мене, терпіти я не в силі демонського стріляння.* Покрова не маю і нікуди прибігти, окаянному;* мене завжди перемагають, і розради не маю,* окрім Тебе, Владичице світу,* уповання і заступництво вірних,* не погорди молінням моїм,* корисним його вчини.



Диякон: Спаси, Боже, людей Твоїх, і благослови спадкоємство Твоє, навідайся до світу Твого ласкою Своєю і милосердям, підійми знамено християн православних і пошли нам Твоє багате милосердя, молитвами пречистої Владичиці нашої Богородиці і приснодіви Марії; силою чесного і животворящого Хреста; заступництвом чесних небесних сил безплотних; чесного і славного пророка, предтечі і хрестителя Йоана; святих славних і всехвальних Апостолів; святих отців наших і вселенських великих учителів і святителів Василія Великого, Григорія Богослова, Йоана Золотоустого, Атанасія і Кирила; святого отця нашого Миколая, архиєпископа Мирлікійського, чудотворця; святих рівноапостольних Кирила і Методія, учителів слов’янських; святого благовірного і рівноапостольного великого князя Володимира; святого священномученика Йосафата; святих, славних і переможних мучеників; преподобних і богоносних отців наших Антонія і Теодосія Печерських та інших преподобних і богоносних отців наших; святих і праведних богоотців Йоакима і Анни, і святого (ім’я, якого є храм), і всіх святих, молимо Тебе, многомилостивий Господи, вислухай нас, грішних, що молимось Тобі, і помилуй нас.

Люди: Господи, помилуй (12).

Священик: Благодаттю і щедротами і чоловіколюб’ям єдинородного Сина Твого, що з Ним благословенний єси, з пресвятим і благим і животворящим Твоїм Духом, нині і повсякчас, і на віки віків.

Люди: Амінь.



Пісня 7

Ірмос: Юнаки юдейські колись у Вавилоні троїчною вірою полум’я печі погасили, співаючи:* Боже батьків наших, Ти є благословенний.

Приспів: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Бажаючи, Спасе, здійснити наше спасіння,* Ти поселився в лоні Діви,* яку Ти появив світові заступницею.* Боже батьків наших, Ти є благословенний.

Приспів: Пресвятая Богородице, спаси нас.

О, Мати чиста, Ти породила Того, що схильний до милосердя!* Умоли Його, щоб визволив від прогріхів і душевної скверни нас, що вірою кличемо:* Боже батьків наших, Ти є благословенний.

Слава: Твою Матір вчинив Ти Скарбницею спасіння,* і джерелом безсмертності та й вежею безпеки і дверми покаяння тим, що кличуть:* Боже батьків наших, Ти є благословенний.

І нині: Від тілесної слабості й душевної недуги зволь ізцілити, Богородице,* тих, що з любов’ю приходять під Твій покров,* Діво, що Спаса нам породила.



Пісня 8

Ірмос: Царя небесного, якого хвалять ангельські хори,* хваліть і величайте по всі віки.

Приспів: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Не погорди, Діво, тими, що, потребуючи Твоєї допомоги,* оспівують і прославляють Тебе повіки.

Приспів: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Ти оздоровляєш немочі душі моєї й тілесні болі, Діво,* тож прославлятиму Тебе, Чиста, повіки.

Слава: Багато оздоровлень зливаєш, Діво, на тих,* які Тебе вірно оспівують і вихваляють невимовне Твоє народження.

І нині: Ти відганяєш приступи напастей і напади пристрастей, Діво,* тому й оспівуємо Тебе по всі віки.



Пісня 9

Ірмос: Справжньою Богородицею Тебе визнаємо,* спасенні Тобою, Діво чиста,* з безтілесними хорами Тебе прославляючи.

Приспів: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Від потоку моїх сліз не відвернися Ти,* що з усякого обличчя кожну сльозу обтираєш, Діво,* що Христа породила.

Приспів: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Радістю виповни серце моє, Діво,* Ти, що прийняла сповнення радості,* руйнуючи печаль гріховну.

Приспів: Пресвятая Богородице, спаси нас.

Пристанню і заступництвом будь для тих, що до Тебе прибігають, Діво,* і незрушною твердинею, прибіжищем, покровом і радістю.

Слава: Проганяючи морок невігластва промінням світла Твого,* просвіти, Діво, тих, що благовірно визнають Тебе Богородицею.

І нині: Порятуй, Діво, тих,* що принижені у своїх немочах,* із недуги до здоровя переводячи.



Достойно, глас 6

Достойно є воістину* величати блаженною Тебе, Богородицю,* присноблаженну, і пренепорочну,* і Матір Бога нашого.* Чеснішу від херувимів* і незрівнянно славнішу від серафимів,* що без зотління Бога Слово породила,* сущу Богородицю, Тебе величаємо.



Молебні стихири до Пресвятої Богородиці, глас 2

Подібний: Коли із дерева.

За всіх Ти молишся, благая,* за тих, що прибігають з вірою* під могутній Твій покров,* бо іншого тривалого порятунку перед Богом* в бідах і скорботах ми, грішні, не маємо,* обтяжені гріхами незліченними,* Мати Бога Вишнього;* тому-то ми до Тебе припадаємо:* ізбав від усяких негод рабів Твоїх.

Стих: Помяну ім'я Твоє* у всякім роді і роді.

Всіх скорбних радість,* і пригнічених заступниця,* і голодуючих кормителька,* скитальців потіха,* бурями гнаних пристань,* хворих посіщення,* немічних покров і заступниця,* жезл старості,* Мати Бога Вишнього,* Ти єси, Пречистая;* поспішися, молимся,* щоб спастися рабам Твоїм.

Стих: Слухай, Дочко, і споглянь,* і прихили вухо Твоє.

Радуйся, Пречистая Діво,* радуйся, цінний скиптре Царя Христа,* радуйся, зростивша гроно таїнственне,* радуйся, двере небесна* і неопалима купино,* радуйся, всемірне світло,* радуйся, всіх радосте,* радуйся, вірних спасення,* радуйся, заступнице всіх християн* і прибіжище, Владичице.

Слава, і нині, глас 8: Радуйся, вселенної похвало,* радуйся, храме Господній,* радуйся, горо, тінню сповита,* радуйся, всіх прибіжище,* радуйся, світильниче золотий,* радуйся, славо православних всечесна,* радуйся, Маріє, Мати Христа Бога,* радуйся, раю,* радуйся, божественна трапезо,* радуйся, тіне,* радуйся, ручко всезолота,* радуйся, всіх уповання.



Також:

Святий Боже, святий кріпкий, святий безсмертний, помилуй нас (3).

Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, і нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.

Пресвятая Тройце, помилуй нас; Господи, очисти гріхи наші; Владико, прости беззаконня наші; Святий, посіти і зціли немочі наші імені Твого ради.

Господи, помилуй (3).

Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, і нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.

Отче наш, що єси на небесах, нехай святиться імя Твоє, нехай прийде царство Твоє, нехай буде воля Твоя, як на небі, так і на землі. Хліб наш насущний дай нам сьогодні, і прости нам провини наші, як і ми прощаємо винуватцям нашим, і не введи нас у спокусу, але визволи нас від лукавого.

Священик: Бо Твоє є царство, і сила, і слава, Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки віків.

Люди: Амінь.



Тропарі, глас 6

Помилуй нас, Господи, помилуй нас* бо ніякого одвіту не знаючи,* оцю Тобі молитву, як Владиці, ми, грішні, приносимо:* Помилуй нас.

Слава: Господи, помилуй нас,* бо на Тебе ми уповали.* Не прогнівайся дуже на нас, ані не пам’ятай беззаконь наших,* але зглянься і нині, як милосердний, і вирятуй нас від ворогів наших,* бо Ти Бог наш, а ми люди Твої, всі діла рук Твоїх,* і ім’я Твоє призиваємо.

І нині: Милосердя двері відкрий нам, благословенна Богородице,* щоб, надіючись на Тебе, ми не погибнули,* але щоб ізбавилися Тобою від бід,* Ти бо єси спасіння роду християнського.



Єктенія

Диякон: Помилуй нас, Боже, по великій милості Твоїй, молимось Тобі, вислухай і помилуй.

Люди: Господи, помилуй (3).

Диякон: Ще молимось Господеві Богу нашому, щоб вислухав голос моління нас, грішних, і помилував рабів Своїх (ім’я), і охоронив нас від усякої скорби, біди, гніву і нужди, і всякої болізні душевної і тілесної, і дарував нам здоровя з довголіттям, промовмо всі: скоро вислухай і милостиво помилуй.

Люди: Господи, помилуй (3).

Диякон: Ще молимось, щоб зберегтися місту (селу) цьому і святому храму цьому (святій обителі цій), і всякому місту, селу і країні, від голоду, загибелі, землетрусу, потопу, граду, вогню, меча, нападу чужинців і міжусобної брані, і щоб Він був милостивий, добропривітний і добропомічний, благий і чоловіколюбний Бог наш, і відвернув увесь гнів Свій, що наступає на нас, і ізбавив нас від належної праведної Своєї погрози, і помилував нас.

Люди: Господи, помилуй (12).

Диякон: Ще молимось, щоб Господь Бог вислухав голос моління нас, грішних, і помилував нас.

Люди: Господи, помилуй (3).

Священик: Вислухай нас, Боже, Спасителю наш, уповання всіх кінців землі і тих, що на морі далеко, і, Милостивий, будь милостивим, Владико, до гріхів наших і помилуй нас. Бо милостивий і чоловіколюбець Бог єси, і Тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині, і повсякчас, і на віки віків.

Люди: Амінь.



Диякон: З умилінням усі голови (і коліна) приклонивши, до Пресвятої Владичиці нашої Богородиці помолімся.

Люди: Пресвятая Богородице, спаси нас.



Молитва до Пресвятої Богородиці

(зазвичай співається)

Царице наша преблагая,* надіє наша, Богородице,* захисте сиріт, скитальців пристановище,* засмучених радосте, скривджених покровителько!* Глянь на нашу нужду і на наше горе,* поможи нам, немічним, провадь нас, недосвідчених.* Ти ж бо наше горе знаєш,* розвій його, якщо бажаєш,* бо не маємо іншої допомоги,* ні захисниці, ні ласкавої розрадниці,* крім Тебе, о Божа Мати,* бо Ти нас охорониш і захистиш по всі віки. Амінь.



Інша молитва, св. Єфрема Сирійського

(читає священик)

Прийми, о всеблагопомічна, пречиста Госпоже, Владичице Богородителько, ці чесні дари, що Тобі єдиній належаться, від нас, недостойних рабів Твоїх. Ти з усіх родів вибрана, Ти показалася вищою від усього небесного і земного творіння, тому що через Тебе Господь сил був з нами, і через Тебе ми Сина Божого пізнали, і сподобилися святого тіла Його і пречистої крові Його. Тому блаженна єси в родах родів, богоблаженная, бувши від херувимів світліша і серафимів чесніша. І нині, всепіта, Пресвятая Богородице, не переставай молитися за нас, недостойних рабів Твоїх, щоб ми ізбавилися від усяких хитрощів лукавого і від усякого підступу, і щоб збереглися ми непошкодженими від усякого диявольського отруйного нападу. Але молитвами Твоїми аж до кінця збережи нас неосудженими, щоб ми, спасенні Твоїм заступництвом і поміччю, возсилали славу, хвалу, подяку й поклін за все у Тройці єдиному Богові і Сотворителеві всього, нині і повсякчас, і на віки віків.

Люди: Амінь.



Відпуст

Диякон: Премудрість.

Люди: Чеснішу від херувимів і незрівнянно славнішу від серафимів, що без зотління Бога Слово породила, сущу Богородицю, Тебе величаємо.

Священик: Слава Тобі, Христе Боже, уповання наше, слава Тобі.

Люди: Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, і нині, і повсякчас, і на віки віків. Амінь. Господи, помилуй (З). Благослови.

Священик: Христос, істинний Бог наш, молитвами пречистої Своєї Матері, преподобних і богоносних отців наших, святого (ім’я, якого є храм), і всіх святих, помилує і спасе нас, як благий і чоловіколюбець.

Люди: Амінь.



Також:

Під Твою милість прибігаємо, Богородице Діво, молитвами нашими в скорботах не погорди, але від бід ізбави нас, єдина чиста і благословенна.

Іван Дутка
2009 (?) A.D.

Немає коментарів:

Дописати коментар